انواع فوم مبلمان،فوم سرد مبل

فوم مبل چیست ؟ آشنایی با انواع فوم مبل،فوم سرد مبل و قیمت فوم سرد مبل و ویژگی های آن‌ها در صنایع چوبی هالیدی

این مقاله را از کارخانه صنایع چوبی هالیدی بهترین کارخانه و تولید کننده مبلمان در تهران بخوانید.

شما زمانیکه که یک مبل را از نزدیک تماشا می کنید و از زیبایی آن لذت می برید همانطور نیز باید از راحتی و آسایش مبل لذت ببرید.در هنگام لذت بردن شما دقیقا با قسمتی از مبلمان سر و کار دارید که اصلا دیده نمی شود ولی مهم ترین بخش در قسمت استفاده از مبلمان و راحتی آن می باشد.این بخش مهم را فوم مبل می نامند. کلیه اسباب  لوازم  منزل بعلت استفاده زیاد و گذر زمان از عمر آنها کاسته می شود و رنگ ، بافت ،کیفیت و راحتی اولیه را ندارند. مبل نیز از این قضیه مثتثنی نبوده و به مرور کیفیت پارچه ، رنگ پارچه و راحتی نشیمن مبل (فوم مبل) از بین می رود.

در یک کلام در رابطه با فوم مبل بایستی بگوییم که چنانچه پارچه مبل خود را برش داده و اصطلاحاً دل‌ و روده مبل را بیرون بریزید، به فوم مبل دسترسی پیدا می‌کنید. اما انواع فوم مبل چیست؟

فوم انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

•           نمدی

•           پنبه‌ای

•           چسبی

•           فنری

•           لایه‌ای

فوم نمدی چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است مثل نمد بوده و ضخامت خیلی کمی دارد . (حدودا 3 سانتی متر) جنس آن شامل پنبه ، پشم ، پلی استر می باشد. بیشترین کاربرد هم در بالشتک و کوسن مبل دارد تا هم ظاهری صاف ایجاد نماید و هم از لغزش جلوگیری کند.

فوم پنبه‌ای چیست؟

جنس این نوع فوم کاملا پنبه بوده و اصلا هیچگونه ترکیب اضافی ندارد. فوم پنبه ای بر اساس وزن به دو قسمت تقسیم می شوند:

۲۶.۵ انسی (حدود 750 گرم) که شامل فوم‌های نازک شده است .

۴۲.۳ اونسی (حدود 1100 گرم) که به فوم‌های ضخیم می‌گویند.

کلا مواد اولیه علی الخصوص فوم ها براساس وزن در صنعت بکار می روند. این دو وزن مورد اشاره در مبلمان منزل استفاده می شوند.

لازم بذکر است پنبه بعلت طبیعی بودن و لایه لایه بودن می تواند ظاهر پارچه را خراب کند و احساس آلرژی و معذب بودن را برای کسی که روی مبل می نشیند را ایجاد نماید و به مرور زمان مشکلاتی را برای مبلمان و صندلی ها ایجاد نماید.البته راه حل این مشکل نیز کشف شده  از ترکیب پنبه با کتان استفاده می شود که کیفیت و دوام  بالایی دارد.

فوم پشمی چیست؟

بافت پشمی از ضایعات پشم تولید شده و به صورت زیر در دسترس می‌باشد:

بافت پشمی سوزنی که قوی و با دوام بوده اغلب اوقات برای پوشش فنرهای تختخواب یا مبل استفاده می‌شود.

بافت پشمی لایه‌ای که به هیچ عنوان برای مبلمان توصیه نمی‌شود؛ چون که به راحتی این لایه‌ها از هم جدا شده و ظاهر مبلمان در مدت‌ زمان کوتاهی تغییر می‌کند.

فوم صنعتی

این فوم امروزه بصورت گسترده در بازار استفاده می شود که تراکم و کیفیت های مختلفی دارد. هرچه عدد نوشته روی فوم بالاتر کیفیت بالاتر و بالعکس.

کیفیت فوم

کیفیت فوم رابطه مستقیمی با راحتی و حفظ شکل ظاهری مبل در دراز مدت دارد . هرچه تراکم بالاتر باطبع قیمت بالاتر. این فوم ها که دارای کیفیت بالایی هستند به آسانی فشرده نشده و به راحتی از هم گسیخته نمی شوند.

طول عمر فوم

طول عمر یک فوم رابطه مستقیمی به انعطاف پذیری و دوام آن دارد . این دو ویژگی را در هنگام خرید فوم همیشه مدنظر قرار دهید. امروزه بالاترین کیفیت مربوط به فوم های HR می باشند که عمری طولانی داشته و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند.

مقاومت در برابر آتش

یکی از اولین کشورهایی که برای نخستین بار استفاده از فوم های مقاوم در برابر آتش را به تصویب رساند ایالت متحده امریکا بود که تولید کنندگان را ملزم به استفاده از فوم هایی می کرد که تاییده مقاومت در برابر آتش را دارند. این فوم با علائم اختصاری FR به معنای مقاوم بودن در برابر آتش به بازار عرضه می شوند. این فوم قیمت بسیار بالایی دارند و فقط تعدادی از تولیدکنندگان آنهم بصورت سفارشی از این فوم در محصولات خود استفاده می نمایند.

ثبات و استحکام فوم

سطح استحکام مبلمان با ضریب انحراف نیرو یا به‌اختصار ILD سنجیده می‌شود. این مقیاس بین 4 تا 56 متغیر است. کمترین عدد، معرف فوم نرم و بیشترین عدد نشان‌دهنده فومی با بالاترین مقاومت است. همه‌چیز بستگی به انتخاب شما دارد که چه میزان نرمی یا سفتی را نیاز دارید. دانستن شماره ILD  به شما در انتخاب فوم درست برای مبلمان کمک می‌کند.

تفاوت فوم واسفنج در مبلمان

اسفنج همان ابر معمولی هست که همه می شناسند,در ضخامت های مختلف برای اکثر نقاط مبلمان استفاده می شود.مثلا برای دسته های مبل و پشت مبل اسفنج های نازک قرار داده می شود.در کف مبلمان هم در بسیاری از موارد اسفنج هایی موسوم به اسفنج 30 کیلویی یا اسفنج یورتان مبل استفاده می شود که منظور از 300کیلویی چگالی اسفنج می باشد.که هر چقدر بالاتر باشد طول عمراسفنج مبل بیشتر است.اسفنج یورتان مبل هم نوعی اسفنج هست که در حال حاضر جزء برندهای معتبر در زمینه کف مبلمان می باشد.

اگر به کارخانه مبلمان ، تولید کننده مبلمان ، مبل استیل ، مبل کلاسیک ، مبل راحتی ، مبل تخت خواب شو ، مبل ال ، مبل ارزان ، مبل جهیزیه ، جهیزیه ، مبل ارزان چهاردانگه ، مبل ارزان یافت آباد ، مبل ارزان خاوران ، مبل ارزان تهران ، مبل ارزان تکاوران ، مبل چستر ، مبل چستر کلاسیک ، مبل اداری ،مبلمان خانگی ، مبلمان اداری ، مبل تخفیفی ، فوم سرد مبل و قیمت فوم سرد مبل، جشنواره مبل ، دکور مبل ، نمایشگاه مبلمان در تهران و یا ارسال در سراسرکشور را دارید با ما تماس بگیرید. 

فوم

از لحاظ ماندگاری نسبت به اسفنج های معمولی طول عمر بیشتری دارند.فوم هایی که برای مبلمان استفاده می شوند فوم گرم,فوم سرد و فوم ویژه هستند.ضخامت فوم هم جدای از جنس آن می تواند 10یا 13ویا155 سانتی متر باشد.از ترکیب مواد شیمیایی مخصوصی با نسبت مشخص در کوره ساخته می شوند,انواع مختلفی دارند و در انواع مبلمان و صندلی های اتومبیل استفاده می شود.به دلیل ساخت متنوع دارای کیفیت های مختلف ومتفاوتی هستند.

فوم گرم

خاصیت بارز فوم گرم سفت بودن آن است که  البته این خاصیت به مرور بر اثر استفاده کم می شود و فوم نرم تر می شود.خاصیت ارتجاعی فوم گرم به مرور کمتر می شود.علت نامگذاری فوم گرم نوع ساخت آن هست که در دمای بالای کوره پخته می شود,فوم گرم نسبت به اسفنج برای استفاده در کف مبلمان بهتر است.

فوم سرد

نامگذاری فوم سرد هم به دلیل استفاده از حرارت غیر مستقیم یا دمای کم در مراحل ساخت می باشد. معمولا برای مبلمان راحتی در قسمت کف از فوم سرد استفاده می کنند,به دلیل نرم بودن و راحتی بیشتر.ولی طول عمر آن کمتر از فوم گرم است.معمولا تولید کنندگان مبل که در مبل خود از فوم سرد استفاده می کنند تنها 188 ماه کارشان را ضمانت می کنند. دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکول های این فوم می دهد و به همین دلیل حالت ارتجاعی این فوم نسبت به فوم گرم بیشتر بوده و نرم تر از فوم می باشد.

فوم ویژه

خواص فوم گرم و سرد را همزمان داشته و از لحاظ نرمی و سفتی بین سرد و گرم می باشد.جدیدا برای مبلمان راحتی ومبل استیل از این نوع فوم استفاده می شود.

قالب فوم(عدسی یا تخت):منظور شکل ظاهری فوم هست که می تواندبه صورت دو طرف تخت یا یک طرف تخت و یک طرف به حالت محدب باشد.برای مبلمان با مدل های خاص کاربرد دارد به این شکل فوم  عدسی می گویند.

الیاف و ویسکوز:

رشته های نازکی از مواد پلی استری که به شکل ساده و یا حلقه و گردی تولید شده و در داخل کوسن مبل و تشک ها و بالشتک های مبلمان استفاده می شود.از نکات مثبت ویسکوز نرمی و راحتی فوق العاده آن می باشد.ولی برای کف مبل کمتر توصیه می شود,به دلیل اینکه حالت ارتجاعی کمتری نسبت به فوم و اسفنج داشته و به راحتی بر روی تشک جای نشیمن باقی می ماند. (امید است با انواع فوم مبل،فوم سرد مبل و قیمت فوم سرد مبل آشنا شده باشید)

همچنین بخوانید : آشنایی با انواع روش های شستشو مبلمان در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *